fredag 2 april 2010

Väskor

Den svart/vit-rutiga väskan var den allra första jag sydde. Det var någon gång på 90-talet men jag har den fortfarande kvar. Den är så lagom på alla sätt. Eftersom jag på den tiden tyckte att väskor skulle vara bulliga så har jag använt mig av tjock vadd.

Väska av modernare snitt.



Nedan ser du en ryggsäck som jag sydde för många år sedan. Ovan en detaljbild på locket. Den var kul att sy men obekväm att ha på sig kanske för att jag inte är någon ryggsäcksmänniska.




Liten axelremsväska



Kattväskan. Även den en av mina allra första.
Förärad min moster Karin i Lund som använt den
så flitigt så att den nu börjar falla sönder.



Japanväskan. Ganska stor väska i japanska tyger. Knytband i
sidorna. Mycket trevlig och användbar.




Doggybag. Denna väska sydde jag för länge sedan till
min engelsklärarinna på KomVux i Svedala.


Väskorna ovan och nedan har blyfönstermönster på fram- och baksida.
Blyfönstertekniken är både rolig och lätt att göra och det blir bara så fint.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar