måndag 18 april 2011

Diane´s Quilting Service

För att göra en svår sak enkel lämnade jag mitt
regnbågstäcke till Diane´s Quilting Service i Värnamo

Hon har en longarm quiltingmaskin Gammill och många
olika mönster att välja mellan. Eftersom regnbågsquilten
är lite höstinspirerad så valde jag löv.

Här har vi Diane framför sin quiltmaskin. Det är
mycket jobb med att spänna upp quilten och förbereda
den innan det är dax med själva quiltandet.
Tycker du det är svårt att välja mönster till din
quilt går det bra att överlämna valet till Diane.

Jag fick prova på att quilta på quiltmaskinen och
det var inte helt enkelt. Det gällde att hålla tungan
rätt i mun och rätt hastighet. Det krävs mycket
övning. Jag är väldigt nöjd med quiltningen som
Diane har gjort på min quilt. Tack för det.
Vill du komma i kontakt med Diane är hennes e-mail:
dianesquiltingservice@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar