söndag 1 december 2013

En otroligt rolig teknik


Fågelsnack.

Mina 4 senaste alster. Bakgrunden är flätad och
därefter applikationer av fåglar, grenar och blad.
Mycket rolig teknik.

 Sommarblommor.

Applicerad korg och blad. Blommorna är av glas.

Lekfulla katter och möss.

Jag har en hel del egenhändigt färgade tyger
som bara ligger i lådan men här kom de väl till
pass i kattquilten. Katterna och fåglarna är
gjorda i en teknik som jag har lärt mig av
den danska textilkonstnärinnan Karin Östergaard.

Kompass.

5 kommentarer:

  1. Ja, detta med flätningen som Du har som "bakgrund" verkar vara en spännande teknik.
    Det är söta bonader som Du gjort, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Så väldigt fina och det ser kul ut att fläta.

    SvaraRadera
  3. Dina flätade kviltar gillar jag skarpt och även din kompass och att få se dem IRL i lördags var ett stort plus!

    SvaraRadera