tisdag 23 juni 2020

Handsytt

 .
Happy Stitches Sampler
.
Den här quilten började jag sy 2012 efter ett mönster i tidningen Quilt.dk.
I varje nummer kom ett nytt mönster och man väntade spänt på vad nästa
mönster skulle bli. Hela quilten är handsydd över papp och med broderier.
180 cm x 210 cm
.
 .
Eftersom jag numera har artros i händerna och tycker det är smärtsamt
att sy förhand är quilten maskinquiltad i diket. Inte det optimala
för det hade varit trevligare om jag kunnat handquilta den men nu
är det som det är och efter 8 år är den färdig att tas i bruk.
.
 .
2012-2013 sydde jag flitigt på den och igen 2014. Sen opererade jag
händerna och det blev ett långt avbrott till 2017. Därefter sydde jag
ihop den 2018 och sen blev den liggande igen tills jag 2020 hittade den
i UFO-lådan då jag tog mig i kragen och quiltade den.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar