måndag 29 september 2014

Vilken fantastisk helg det har varit.


Så var då Öresundsquiltarnas 10-års jubileum igång.
Efter år av planering av projektgruppen -
 Karin Ekman, Birgitta Hortin, Christina Siöström,
Carina Olsson och jag själv har vi lyckats
skapa en fantastisk utställning. Nästan hela
Folkets Hus i Limhamn fylldes med quiltar, småsaker,
tomtar, pingviner, väskor mm

Allt försiggick i Limhamns Folkets Hus. I A-salen
var butiker och hade full kommers.

I garderoben som denna helg var infodisk huserade
Carina och Christina där de fick besvara
allehanda frågor.

I lotteriet var Mona Gustavsson, Annette Lindblad
och Lena Friberg som sålde lotter för brinnande
livet.

Utmaningen - Färgsprakande festyra vanns av
Marion Löfberg.

Andra pris tog Birgitta Hortin.

Det tredje priset vanns av Zeljka Celegin
Grattis till er.

Vi hade Rör ej-skyltar lite här och var.
Sydda av medlemmarna.

Artquiltgruppens röda hörn.

Vi är en frihandsquiltningsgrupp och ovan
ser du mitt bidrag som visades på utställningen.

I B-salen hade vi byggt upp olika rum vilket
gav ett ombonat och trevligt intryck.


Regnbågsquilten ovan och snurrquilten nedan
är mina. Det är handfärgade tyger som jag
en gång köpt i Birmingham.



Många kuddar har vi också sytt.

Tempelherrens hämnd heter quilten ovan som
jag gjort. Jag har använt mig av skrynkelstoff,
lite färg och knappar.

Frihandsquiltad och tyg som jag egenhändigt
färgat.

Ovan Carina Olssons stjärnquilt.

På ovanvåningen hade vi jul- och vintertema i
ett av rummen.


Småsaker.

1:a pris i väskutmaningen vanns av Ulla Kjellberg.

2:a pris av Charlotte Olausson

3;e pris kammades hem av Ulla-Britt Ohlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar